Smakäventyret väntar!

Sätt färg på ditt kök och påbörja din
21-Dagars Resa Idag!

Genom att trycka på ”SKICKA” så godkänner du vår personuppgiftspolicy och användarvillkor.

Upptäck matens inverkan på
hälsa, djur och miljö, Vi i hjälper till att göra informerade val.

En vegankost minskar resursanvändning och växthusgasutsläpp, vilket bidrar till miljövänliga val.

Programmet introducerar ett stort
urval av frukt, grönt, spannmål
och proteiner, säkerställande en
mångfald av näringsämnen.

Utmaningen anpassas efter olika
preferenser. Den passar alla från
strikta veganer till dem som vill
minska köttintaget.

En balanserad vegankost hjälper till med viktkontroll, matsmältning och minskar risk för sjukdomar som hjärt-kärlsjukdomar och typ 2-diabetes.

Programmet ger råd för att stödja
träning och återhämtning på en
vegansk diet.

En växtbaserad kost kan vara
ekonomisk. Programmet ger
budgetvänliga tips och recept.

Delta i en 21-dagars utmaning
och bli en del av en stödjande
likasinnad gemenskap.

Dagliga recept och idéer
underlättar planeringen och tar
bort matlagningsstress.

Kick-start med start-kit!

VEGO-världen är enorm! Bara att navigera i den är en utmaning i sig. Därför har vi tagit fram ett start-kit som vägleder dig med massor av artiklar, recept, veckomenyer och guider. Gå med i utmaningen så skickar vi med kitet!

  • Smarriga recept för hemmakocken
  • Enkla guider för nybörjaren
  • Veckomenyer som spar in på pengarna!
  • Kostråden som får kroppen att må bra
  • Och exklusiva erbjudanden från våra partners

Känns bra att göra något för vår natur och för djuren. Tack!

Antal måltider med vegansk- och vegetarisk kost har ökat sen jag började med dessa 21 dagar. Har även fått med min sambo på detta.

Så härliga recept, så inspirerande vill knappt äta kött något mer

Jättebra sätt att få pepp och inspiration!

Illustrerade morötter

Allt underbart att se fram emot!

DAG 1: Första dagen

Kickstarta din vegan- och vegetariska resa med en välkomstguide full av viktiga tips, motivation och en förhandstitt på den spännande resan som ligger framför dig!

DAG 2: Veggify-klassiker

Lär dig hur du förvandlar dina klassiska favoriträtter till läckra och näringsrika växtbaserade versioner utan att kompromissa med smaken.

DAG 3: Frukost

Börja dagen på det veganska sättet med en rad hälsosamma och tillfredsställande frukostidéer som håller dina energinivåer höga.

DAG 4: Billig mat

Upptäck att det inte behöver vara dyrt att äta veganskt och vegetariskt! Få tips om hur du lagar budgetvänliga måltider som är goda och näringsrika.

DAG 5: Tacofredag!

Piffa upp fredagarna med vegansk och vegetarisk tacos! Vi visar dig hur du gör kreativa fyllningar som kommer att imponera på även de mest inbitna köttätare.

DAG 6: Upptäck linser

Bekanta dig med den ödmjuka linsen, ett proteinkraftverk som är otroligt mångsidigt. Från sallader till grytor, du kommer att bli förvånad över vad du kan göra med linser.

DAG 7: En vecka avklarad!

Fira din första vecka av utmaningen med en speciell sammanfattning av veckans recept, tips och en tjuvtitt på vad som komma skall!

DAG 8: Plåtmat

Upptäck bekvämligheten med växtbaserad konserverad mat utan att kompromissa med hälsa eller smak. Perfekt för snabba måltider under hektiska dagar!

DAG 9: Istället för kött

Lär dig om läckra och näringsrika växtbaserade alternativ till kött som du enkelt kan införliva i dina måltider.

DAG 10: Mat för hela familjen

Få hands-on med barnvänliga veganska och vegetariska recept som hela familjen kommer att älska. Gör måltiderna roliga och hälsosamma!

DAG 11: Bönor

Bönor, den magiska frukten!Utforska olika typer av bönor och hur du använder dem i olika recept, från huvudrätter tilldesserter.

DAG 12: Andra matkulturer

Vidga dina kulinariska vyergenom att utforska veganska och vegetariska rätter från olika kulturer runt om i världen.

DAG 13: Motion och vego

Lär dig hur du optimerar din växtbaserade kost för fysisk aktivitet. Få råd om vad du ska äta för energi, återhämtning och övergripande atletisk prestation.

DAG 14: Två veckor!

Fira två veckors hälsosam kost med en sammanfattning av din resa hittills och motivation att fortsätta till mållinjen.

DAG 15: Tofu

Avmystifiera tofu och lär dig hurdu använder denna mångsidiga ingrediens i en mängd läckra rätter.

DAG 16: Soppor

Värm upp med ett sortiment av rejäla och tröstande veganska och vegetariska soppor som dukan göra på ett kick.

DAG 17: Mejeri och mjölk

Dyk in i världen av växtbaserad mjölk och mejerialternativ. Bra för dig, bra för planeten!

DAG 18: Fullkorn

Få låga priser på fullkorn och deras fördelar. Lär dig hur du införlivar dem i dina måltider för extra näring.

DAG 19: Tröstmat

Ja, comfort food kan vara veganskt! Njut av hälsosammare versioner av din favoritmat utan skuldkänslor.

DAG 20: Fest

Lär dig hur du är värd för den ultimata veganska och vegetariska festen med aptitretare, huvudrätter, desserter och drycker.

DAG 21: Mål!

Grattis! Du har nått slutet av utmaningen. Se över dina framsteg, fira dina prestationer och lär dig hur du fortsätter din vegan- och vegetariska resa.

Resan börjar här

Börja med att registrera din epost så får du mer information om hur resan fortsätter. Det finns så många anledningar till att ta klivet. Från miljön till magen. Vad väntar du på?

Genom att trycka på ”SKICKA” så godkänner du vår personuppgiftspolicy och användarvillkor.
Illustrerade morötter