Bara under 2018 ökade försäljningen av vegetariska och veganska köttsubstitut med 126 procent, och utbudet ökade med nästan 50 procent. Nu vill Mat.se ta det till ytterligare en nivå.

21 feb 2019

–  Efterfrågan på vegetariska och veganska färdigrätter som t.ex. sojaprodukter, tofu och havreprodukter ökar hela tiden och vi vill därför göra det ännu lättare för kunderna att göra valet mellan vegetariskt och veganskt genom vår nya speciella veganbutik, säger Ylva Bruzelius, hållbarhetsansvarig på Mat.se

Hösten 2017 öppnade Mat.se en vegobutik på sin hemsida som genast blev väldigt välbesökt, vilket även visat sig i försäljningen.
Veganbutiken innehåller närmare 200 produkter och utvecklas ständigt.
–  Vi vill hela tiden tillgodose våra kunder med vad de vill ha, samtidigt som vi vill hjälpa dem göra mer medvetna och hållbara val. Därför känns en veganbutik som rätt nästa steg för oss, säger Ylva Bruzelius.

Relaterade artiklar